خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/05 - 11:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
بافت محمد محمدی:

اشتغالزایی و رونق اقتصادی قربانی بی‌توجهی

نماینده بافت در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از بی توجهی به ظرفیت های معادن گفت: توجه به معادن تنها در اندازه ای محدود و به صورت خام فروشی صورت می گیرد.

صمداله محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت از وجود معادن بسیار غنی در سه شهرستان بافت،رابر و ارزوئیه خبر داد و گفت: علی رغم وجود ظرفیت های بسیاری ارزشمند معدنی، تنها به بخش بسیار محدودی از این ظرفیت ها توجه شده است.



وی با اشاره به وجود مشکلات در معادن منطقه گفت: یکی از بزرگترین ظرفیت های معدنی قابل توجه، معادن اسفندقه است. محدوده این معدن هشتصد کیلومتر مربع است که متاسفانه تا کنون حتی اکتشاف دقیق علمی انجام  نشده است.



وی از وجود کانی های مختلف مثل کرومیت، منگنز، منیزیت، منیزیم، ورمیکولیت، نیکل،گارنت، عناصر سنگین وگرانبها در معادن اسفندقه خبر داد و گفت: با وجود آنکه در محدوده معادن اسفندقه، عناصر و کانی‌های مختلفی وجود دارد،  متاسفانه تا به امروز تک محصولی کار شده و فقط کرومیت آن مورد بهره برداری قرار گرفته که آن نیز به صورت خام فروشی بوده، در حالی که می توانستیم با ایجاد صنایع فراوری، اشتغالزایی، درآمدزایی و رونق اقتصادی خوبی را رقم بزنیم.



محمدی از پیگیری هایی که برای توسعه و فعال شدن بخشهای معادن اسفندقه انجام داده خبر داد و گفت: با توجه به پیگیری‌های مستمر و حمایت های وزیر محترم تعاون،کار و رفاه اجتماعی همچنین سیاست و تصمیم صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد که بیشترین سهام این معادن را دارد  اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک با راه اندازی کارخانه فروکروم در ارزوئیه با رقه امید در مردم و سهام داران ایجاد شود.



نماینده بافت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عناصر مختلف موجود در معادن اسفندقه، قابلیت اکتشاف و بهره‌برداری را دارند گفت: معادن اسفندقه ظرفیت و قابلیت این را دارند که به معنای واقعی مشکل اشتغال منطقه را حل کنند، اما در نتیجه کم لطفی و بی توجهی مسوولان گذشته، کارها بر زمین مانده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 367393
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار